Перадусім лічбы: з пачатку кастрычніка польскія памежныя службы зафіксавалі 11 300 спроб нелегальнага ўезду ў краіну з Беларусі. Усяго ж у гэтым годзе зарэгістравана каля 23 000 такіх спроб. Апынуўшыся ў Польшчы, многія мігранты імкнуцца дабрацца да мяжы з Германіяй. Паводле звестак нямецкай паліцыі, у кастрычніку праз Беларусь і Польшчу ў ФРГ нелегальна заехалі 4900 мігрантаў — удвая больш, чым у верасні.

У гэтым годзе нямецкая паліцыя зарэгістравала 7300 несанкцыянаваных спроб пранікнення на тэрыторыю краіны па беларускім маршруце, які ўзнік пасля таго, як вясной Аляксандр Лукашэнка заявіў, што больш не будзе спыняць нелегалаў, якія накіроўваюцца ў ЕС. Якімі спосабамі мігранты дабіраюцца да Мінска і адкуль яны?

Адкуль едуць мігранты

Большасць нелегальных мігрантаў, якія спрабуюць праз Беларусь трапіць у Еўрасаюз, — гэта грамадзяне Ірака. Радзей сярод іх — жыхары Сірыі, Конга і Камеруна. У сталіцу Беларусі яны прыбываюць у асноўным з трох гарадоў на тэрыторыі іракскага Курдыстана: Эрбіля, Шыладзэ і Сулейманіі — пад ціскам ЕС Ірак са жніўня адмяніў прамыя рэйсы ў Мінск з Багдада.

Паводле звестак мясцовых турыстычных агенцтваў, мігранты дабіраюцца ў Беларусь таксама праз Дубай, Турцыю, Ліван і Украіну. Прыкметна павялічылася і колькасць прамых рэйсаў у Мінск з Бейрута, Дамаска і сталіцы Іарданіі Амана.

Колькі каштуе дабрацца да ЕС

Па розных ацэнках, падарожжа з Ірана ў ЕС абыходзіцца ад 12 тыс. да 15 тыс. еўра — у гэтую суму ўваходзяць віза, пералёт у Мінск і грошы праваднікам-кантрабандыстам за перапраўку наземным транспартам у Еўропу. Супрацоўнік аднаго з турбюро ў Багдадзе на ўмовах ананімнасці распавёў DW, што консульства Беларусі ў горадзе Эрбіль «перадало афармленне віз шэрагу турыстычных агенцтваў».

Яго турыстычнае агенцтва таксама да нядаўняга часу займалася афармленнем беларускіх віз, але больш не прымае заяў. «Я не хачу ставіць пад пагрозу свой бізнэс», — тлумачыць суразмоўца DW. Па яго словах, на тое, каб цалкам аформіць візу, звычайна сыходзіць ад пяці дзён да двух тыдняў.

Як атрымаць беларускую візу

Яшчэ некалькі крыніц пацвердзілі DW, што цяпер заявы на атрыманне беларускіх віз прымае не пасольства Беларусі ў Іраку, а беларускія дыпламатычныя прадстаўніцтвы ў іншых краінах. На Youtube можна знайсці відэаролік расійскай кампаніі «Зроблена ў Расіі 24», у якім гаворыцца, што грамадзяне Сірыі і Ірака больш не могуць уехаць у Беларусь у якасці турыстаў на запрашэнне, калі на ім стаіць пячатка, пастаўленая ў аэрапорце вылету.

Кампанія, якая ў ліку іншага прапануе паслугі па атрыманні турыстычных беларускіх віз, тлумачыць, што цяпер для гэтага неабходны так званы «візавы стыкер», атрымаць які можна ў пасольствах Беларусі. Візы грамадзянам Ірака выдае беларускае дыпламатычнае ведамства ў Анкары.

«Скарыстайцеся магчымасцю»

У Стамбуле рэкламуе свае паслугі пашпартна-візавая служба VIP Grub: яна абяцае даставіць сваіх кліентаў у Еўропу «традыцыйным спосабам», дадаючы, што «Еўропе патрэбныя замежныя рабочыя». «Толькі еўрапейскія авіялініі. Неабходныя 1,2 мільёна бежанцаў. Скарыстайцеся магчымасцю. Заплаціце нам па прыбыцці», — гаворыцца ў рэкламным аб'яўленні VIP Grub у Facebook.

Зарэгістраваныя ў ЕС кампаніі ў цяперашні час арандуюць самалёты беларускай нацыянальнай авіякампаніі «Белавія». Міністры замежных спраў краін ЕС хочуць спыніць гэтую практыку і разглядаюць магчымасць увядзення штрафных санкцый.

«Авіякампанія «Белавія» прапануе прамыя рэйсы ў Мінск са Стамбула, Дубая і іншых гарадоў. Вам проста трэба туды дабрацца. Гэта крыху даражэй, але ўсё ж магчыма», — кажа DW багдадскі тураператар.

Арандаваць самалёт? Без праблем

Цэнтрам прадастаўлення ў арэнду лайнераў з'яўляецца Ірландыя — ірландскія кампаніі кіруюць больш чым паловай усіх арандаваных самалётаў у свеце. Некаторыя фірмы па-ранейшаму здаюць у арэнду самалёты беларускаму авіяперавозчыку «Белавія», які, у сваю чаргу, выкарыстоўвае іх для дастаўкі мігрантаў да межаў ЕС.

Прадстаўнікі ірландскіх кампаній заяўляюць, што яны абавязаны прадастаўляць самалёты ў арэнду паводле раней заключаных пагадненняў. Міністр замежных спраў Ірландыі Сайман Ковені заявіў, што яго краіна падтрымлівае санкцыі супраць Беларусі, аднак яны не распаўсюджваюцца на заключаныя раней дамовы аб арэндзе.

У іншых авіякампаній, такіх як Qatar Airways і Turkish Airlines, значна больш строгі парадак кантролю пасажыраў. Але, як адзначае багдадскае турыстычнае агенцтва, нярэдка бывае цяжка вызначыць праўдзівы характар падарожжа. «Штодня ў Турцыю і Дубай лётаюць сотні іракцаў. Вызначыць, хто з іх мае намер адправіцца ў Беларусь, немагчыма», — тлумачыць прадстаўнік агенцтва.

На фудкорце ГЦ «Галерэя» памёр 35-гадовы грамадзянін Ірака

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?